Tuesday, June 14, 2011

OKAY , tak kutuk diri sendiri lepas ni

eh aku gemuk lah . eh aku dah hitam lah . eh aku buncit lah . eh aku tembam lah . eh aku tak bersyukur lah ! hamik . tadi class communication dgn lecturer fav kitorg MISS ADAH . dia sporting habis wehh . tp bila buat keje kene serious lah kan . tuh antara ayat yang dia cakap . tapi yang last tu tak , aku yang tambah gula . bagi manis sikit . tadi belajar pasal GROWING IN SELF AWARENESS . kebanyakkan orang yang tak boleh berkomunikasi dgn baik tu ialah orang yang tak ada confident dalam diri . haa yg ni main point aku sebenarnya , terlalu pandang rendah pada diri sendiri atau lebih tepat selalu KUTUK DIRI SENDIRI . kalau dah sendiri kutuk diri sendiri automatik semangat tu macam tuh jela . ibarat kau daki gunung tak naik2 . biasanya lah kan , ayat2 kat atas tu perempuan yang selalu cakap . konon2 nya nak orang nampak cantik je . padahal dah memang cantik , perasaan sendiri je yang cakap itu ini . ape yang miss cakap tadi memang betul lah . bila perempuan tengok cermin , mesti membebel sorang2 . ada je yang tak kena . lemak sini , lemak sana lah . yang aku geram kadang2 , ada jugak yang dah kurus macam papan lapis yang tunggu nak kena paku tuh cakap ' eh badan aku dah naik lah . alaa aku dah gemuk ni '. aku cepuk jugak kang . kalau badan macam kau ni la , aku tolak pakai satu jari je dah tersungkur agaknya . kalau kau kata badan kau yang kurus tu gemuk , then orang yang memang gemuk tu apa pulak ? haiyyaa . aku mengaku lah aku pun kadang2 macam tu, tapi bila aku cakap benda tu kenyataan . bila compare dulu dgn sekarang , beza sgt kot . dulu slim je mcm NASHA AZIZ sekarang hamik kau , tuh lah asal makan je makan ayam . tak lama lagi dah boleh berkokok . HAHA . *okay tu tipu* . bila dah dengar apa miss cakap tadi , dengan serta merta aku tukar perception aku yang selalu cakap aku gemuk ni kan . biar lah aku gemuk sekali pun , yang kau nak sakitkan hati tu apasal . HAHA . bersyukur lah sebab ALLAH dah bagi badan macam tu . patutnya kena rasa bangga kan . wahai wanita2 di luar sana , macam mana pun korang gemuk , hitam , buncit , tembam semua tuh lah . korang tetap cantik . kalau ada sorang yang cakap kau tak cantik , 10 orang yang akan cakap kau cantik . percaya lah :)



aku berisi je tak gemuk pun . saje buat ayat kalis .
*perasan gila* HIHI

Thanks for reading Handsome and Pretty :)

No comments:

Post a Comment