Thursday, June 30, 2011

perempuan tak pandang rupa

salam readers .

lelaki dengan perempuan . mana satu lagi ikhlas ? mana satu lagi memilih ? aku rasa perempuan kot. mengikut kajian yang aku buat , kebanyakkan perempuan lagi ikhlas dan kurang memilih. *kajian aku* .HAHA . aku bukan berat sebelah sebab aku pun perempuan ye . anda dijemput untuk menonton drama di bawah :)

bila aku jalan pegi kedai pak mat . nampak si isteri yang cantik menawan tapi si suami berkulit gelap renek je pulak .

bila aku singgah butik pengantin mak jah pulak nmpak pasangan bakal pengatin. yang si bakal isteri putih gebu tapi si bakal suami besar macam gajah orang nya .

bila aku pegi restoran kak esah nampak yang duduk sebelah akuarium tu sepasang kekasih yang sangat romantik . si gadis tinggi lampai berambut ikal bersama si teruna berjanggut penuh satu muka .

bila aku pegi shopping dekat giant terserempak pulak dengan sepasang suami isteri veteran sedang asyik memilih baju tidur . si mak cik anggun berkebaya sepadan dengan tudung berkilau macam nak pegi umah org kawin tapi si pak cik relax je dengan seluar pendek bersama t-shirt putih berselipar jepun.

okay, seriously banyak sangat perbezaan yang aku nampak . buruk macam mana pun lelaki tu , tetap ada perempuan yang minat. even lelaki tu sangat annoying pun still ada yang suka . aku pun pernah berada di situasi macam ni. aku cakap lelaki tu hensem, then si timah ni cakap ' kau buta ke ape dohh ?' HAHA . terbukti yang perempuan lebih ikhlas, tak pandang paras rupa pun. tapi beza dgn lelaki. sekarang ni aku perasan ramai la lelaki yang sikit2 pandang paras rupa. tak cantik sikit, gemuk sikit, nak reject je . hape kau ingat muka kau banyak hensem . pleaseee lah . yang aku tak boleh tahan, ada jugak lelaki yang muka pecah pintu ada hati nak dengan perempuan yang cantik2. okay , memang ikut suka hati kau lah kan nak cari perempuan yang cantik macam NORA ELENA tu pun kan. tapi masalahnya , kau down kan perempuan yang tak cantik. macam muka kau hensem macam SHAHEIZY SAM kan. aku tak suka lelaki yang macam tu . sorry to say :)

nahhh kenapa perempuan sekarang tak nak lelaki hensem2 :

  • lelaki hensem cepat kene kebas dengan perempuan lain.
  • lelaki hensem berlagak sikit . yela dia tau dia hensem .
  • lelaki hensem biasanya curang . peluang nak pasang perempuan ramai2.
  • lelaki hensem cerewet. mentang2 hensem nak buat ini tak boleh, nak buat itu tak boleh.
  • lelaki hensem memandang kesempurnaan.




watak dan nama yang digunakan tidak ada kena mengena dengan yang hidup mahu pun yang telah meninggal duna. harap maklum .

Thanks for reading Handsome and Pretty :)

1 comment: